Terapija igrom – Tatjana Gjurković

Trenutak u kome je rođeno dete, trenutak je u kome je rođen roditelj – jedna majka i jedan otac koji se do tog momenta nisu tako zvali i sve ono što sledi, doživeće, baš kao i njihovo dete – prvi put.

Roditeljstvo je, rekli bi mnogi, najodgovorniji poziv i činjenica je da odrastanje nije pravolinijska putanja kojom glatko i lako trčkaramo sa našim mališanima posmatrajući kako postaju zreli, mudri, odlučni, samouvereni i hrabri ljudi. Takvi postaju kroz iskušenja i nezaobilazne životne izazove a naše budno prisustvo i duboko razumevanje od neprocenjivog su i nenadomestivog značaja, uvek a naročito u ranom detinjstvu.

Biti savršen roditelj je i nemoguće i nepotrebno.

Biti kvalitetan mentor, dobar i odgovoran roditelj, svestan i ozbiljnosti „zadatka“ i veličanstvenosti blagoslova – i te kako je važno i to je nešto što se uči, o čemu se nova znanja permanentno stiču i konstantno nadograđuju.

Zaista je ohrabrujuća činjenica da se u novije vreme, sve češće ističe važnost zdravog psihičkog razvoja dece, pri čemu se mnogo pažnje posvećuje, nekada prilično zanemarenom – emocionalnom razvoju. Međutim, brojni stručnjaci i još brojnija literatura, neretko nam predstavljaju različite stavove i predlažu različite pristupe pa na taj način umnožavaju dileme i produbljuju za roditelja poražavajući osećaj bespomoćnosti.

Iz tog razloga, kao majka, osećam snažnu potrebu da vam preporučim izuzetno vrednu knjigu „Terapija igrom“ autorke Tatjane Gjurković koja pored dugogodišnjim radom i zalaganjem stečenih specifičnih znanja i savladanih veština iz oblasti terapije igrom, poseduje sposobnost da na razumljiv, jasan i sažet način prenese krucijalne informacije koje čine suštinu temelja na kojima počiva kvalitetan odnos između dece i vaspitača, učitelja, pedagoga, staratelja i roditelja.

Igra deteta nije samo igra. Aktivnosti tokom igre, kao najčešćeg vida neverbalne komunikacije, imaju moć da nadomeste dečje prirodno ograničene sposobnosti verbalnog izražavanja i na taj nam način pružaju uvid u osećanja deteta koja su skriveni uzrok nezadovoljstva, depresivnog ponašanja, ljutnje, potištenosti ili nekog oblika agresije prema sebi ili drugima. Neprijatni postupci naše dece često nemaju opravdanje ali uvek imaju objašnjenje a otkrivanje uzročnih poriva jedini je način za trajno eliminisanje posledičnih reakcija.

Strah, tuga, ljutnja, agresija jednog deteta a potom i odrasle osobe – izražavaju znatno dublje emocionalne potrebe koje iziskuju određeni stav druge osobe kao izvor lekovitih osećaja za kojima dete čezne i koji su mu neophodni za prevladavanje emocionalnih teškoća.

Kreiranje, razvijanje i negovanje odnosa sa decom i odgovorno angažovanje roditelja u svrhu poboljšanja kvaliteta relacije u dubokoj je interaktivnoj vezi sa radom na sebi i unapređivanjem odnosa među svim članovima porodice deteta. Porodična dinamika i uopšte klima kojom su odnosi među članovima obojeni, uveliko utiču na psihološko stanje deteta i socijalne aspekte razvoja.

Ova nam knjiga približava način na koji se korak, po korak, ulazi u skriveni svet deteta; način na koji je moguće naučiti dete da uživa u svojim pravima prihvatajući pritom odgovornost kako prema sebi tako i prema drugima koji, takođe imaju sopstvena prava i potrebe; način na koji detetu možemo pružiti mogućnost izbora u okvirima jasnih i razumljivih granica za koje je neophodno da budu prihvaćene uz snažno uverenje da su korisne.

Knjiga „Terapija igrom“ uči nas kako da prepoznamo i kontrolišemo najpre sopstvene a potom i emocije deteta, kako da podstaknemo kreativnost u suočavanju sa izazovima i situacijama neophodnim za savladavanje veština življenja kod dece i kako da, radom na sebi, poboljšamo komunikacijske veštine i kvalitet odnosa i na taj način pomognemo detetu da odrasta oslobođeno psihosocijalnih teškoća, ispunjeno i srećno.

Svaku oblast u knjizi posvećenu važnim pojmovima kao što su empatija, temperament kao ključ za prihvatanje drugih i samoprihvatanje, samopouzdanje i rad na njegovom osnaživanju, sledi „Kutak za roditelje“ – specijalni odeljak sa pitanjima koja produbljuju traganje za uzrocima sopstvenih poriva i odgovorima neophodnim za dalji napredak i unapređivanje odnosa sa detetom a samim tim i kvaliteta njegovog sazrevanja.

„Roditeljev rad na sebi“ po mišljenju autorke „najveće je bogatstvo koje može dati detetu.“

 

https://www.korisnaknjiga.com/pretraga-naslova?s=terapija+igrom

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s